RABBİM ALLAH

Rabbim Allah, ne demek? 

Rab, terbiye edici demek. Rabbe/rabbebe, yetiştirme; rabbun (çoğ. erbâbun), sahip, efendi.

‘Rabbi Allah’ olanın terbiyesi nasıl olur?
Kişiyi (Rabbi) Allah yetiştirirse, o kişi nasıl yaşar?
Kişi, sahibini Allah görürse, nasıl davranır?
Kişinin Efendisi Allah olursa, ne yapar?
Rabbimiz bizi “şeklen ve bedenen” yetiştiriyor, yaşatıyor da ruhen/ahlâken terbiye ediyor mu?!.
O'nu Efendimiz ve Sahibimiz görüyor muyuz, yâni O’nun istediğini yapıyor, istediği gibi yaşıyor muyuz?
Görenler, yapanlar ve yaşayanlar için : “‘Rabb(imiz) Allah'tır.’ deyip, bu sözlerine bağlı kalanlar için hiçbir korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir.”  (46/Ahkâf, 13.)
“‘Rabb(imiz) Allah'tır.’ deyip, dosdoğru olanlara gelince, onlara melekler : "Korkmayın ve üzülmeyin. Söz verildiğiniz Cennet'le sevinin!". Biz, dünya hayatında ve ahirette sizin dostlarınızız. Orada canlarınızın istediği her şey vardır ve istediğiniz her şey emrinizdedir." derler. (41/Fussilet, 30-31.)
Her ‘Rabbim Allah’ diyene melekler böyle diyorlarsa, bana! (bize) niye demiyor(lar)?!.
Ben (biz) de ‘Rabbim(iz) Allah’ diyorum/z!. Başka bişey mi diyorum/z?!. Başkasına mı, Rab diyorum/z?!.
Ne diyoruz, ne yapıyoruz?!.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET