NE İÇİN OKUYORUZ?!.

Üniversite sınavları sonuçlandı; çok az insan sevindi; çoğu üzüldü. (Sevinenler ve üzülenler sadece öğrenciler değil, aynı zamanda onların aileleri de.)

Genelde, prestijli liselerden mezun olanlar, prestijli okulların (= üniversitelerin), prestijli bölümlerine giriyorlar.

Bu üniversiteleri prestijli kılan ne?!.

Mezunlarının kolay ve yüksek gelirli (prestijli) iş bulması, çook para kazanması, bu parayla iyi semtte, iyi evde oturması, iyi arabalara binmesi, iyi giyinmesi, iyi restoranlarda iyi yemekler yemesi...

Bütün bunları, onlara sağlayan şey, para. Pek çoğumuz, para için okuduk, okuyoruz. 

Oysa Kur'ân bize, “Rabbinin Adı ile oku = İqra bismi RabbiK...”, diyor. 

Para kazanmayalım mı?!. Tabiî ki de kazanalım ama para kazanmak tek (nihaî) amacımız olmasın; kazandığımız parayı, paradan daha yüksek amaçlar için kullanabilelim. Haâ para kazanırken, kazandığımız paranın helâl/temiz olmasına da azamî dikkati gösterelim.

Para kazanırken Rabbin Adını/İsmini (= Rabbi) hatırlamamız, hem o parayı helâl yollardan kazanmamıza, hem de o parayı harcarken helâl yerlere harcamamıza sebep olur. Bu da sanırım, bizim ‘ne için okuduğumuzun’ daha doyurucu (tatmin edici) bir cevabı olur.

Ben bu sorunun beni tatmin eden (doyuran) cevabını, 40-45 yaşlarımda buldum; 50 yaşımda da işi bıraktım, emekli oldum. Üniversiteye yeni giren (girecek olan) gençlerin bu soruya cevabı, elbette iyi meslek edinmek, dolayısıyla iyi (= çok) para kazanmak olacak.

“Mevlâ görelim, neyler. Neylerse, güzel eyler.”, diyelim; yine de biz ümitvâr olmayı sürdürelim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM