YAPICI ELEŞTİRİ

Eleştiriyi yapan dostumun bu eleştiriyi bir uyarı/ikaz olarak yapmadığından eminim ama ben onu bir uyarı/ikaz olarak da aldım. Eleştiri şu : Tüm yazıp-çizmelerin tuvaldeki koşan ata benziyor. Sen çiziyorsun (yazıyorsun), millet seyrediyor, yaptığın o resme bakıyor, o kadar. Resimdeki atlara binilemez, onlarla bi yere gidilemez, onlarla savaş filan yapılamaz.

Dostum haklı. Yazma, yazı ile resim yapmadır; yazı zaten cansızdır; söz (= yüz yüze sohbet), yazıdan daha canlıdır. Yazar yazarken, kendindeki canı (düşünceyi), öldürerek yazıya (sayfaya) döker; okur, o ölü canı (düşünceyi) okuyarak canlandırır, içine çeker.

Dostum, "herkes kendini 'rasul'!! sanıyor; kimse hidâyet aramıyor, herkes heybesindekinin (en) doğru olduğunu düşünüyor, kimse bir rasule/elçiye ihtiyaç doymuyor ki" de dedi. Ben, yine de bu rasulü/elçiyi âlim/bilmiş diye okudum.

Dostum, “sağırlara konuşan, delirir; dikkat et.” de dedi.

Bunları söylerken esas söylemek istediği şeyi, örtük olarak bana söylemek istedi; bunu, nezaketinden direkt söyleyemedi. O da (bence) şu : “Sadece yazıyorsun = resim yapıyorsun, yaşadığını resimlemiyor/yazmıyorsun; en azından yaşadığın  = tecrübe ettiğin resimleri yap/yaz!. Bu kadar çok, üstelik de daldan dala atlayarak yazılar ancak böyle/bu şekilde yazılır...” der gibiydi.

Bence haklı. Bu yüzden aklımda bi kaç yazı var; -- biri Eûzü-Besmele, biri Namazın Şartları --, onları yazınca, bir süre yazmamak = seyirlik resimler yapmamak için konuyu (= yazı yazma işini) derin derin, uzun uzun düşüneceğim. Yazı yazmak bir “suçsa”!, bu suç bende mi; yoksa tv ile, film ile tiyatro ile çok çeşitli görsellerle seyre/seyirlik bir arenaya (gösteriye) dönen/döndürülen dünya, yazıyı (kitabı) da seyirlik bir malzemeye mi dönüştürdü, de beni (de) buna âlet mi etti/ediyor?!...

Sizler, bu yazılara şöyle bir bakıp-geçiyor musunuz, yoksa üzerlerinde düşünüyor musunuz?!. Bu, benim yazıya (yazmaya) devam kararımda etkili; belirleyici olan, tabiî ki de benim kararım. İki yazı daha sabredin; uzunca bir ara vereceğim; belki de hiç yazmayacağım. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM