CAN

İnsanın yaşamasını sağlayan, ölümle ondan ayrılan “ruh veya hayat”!. Canı veren de alan da Allah. Ama O, o canı alırken verdiği gibi almıyor. Çoğu zaman ateşli silahlarla, bıçaklarla, ölümcül tuzaklarla, idamlarla birilerine aldırıyor. Normal ecelden sonra en büyük can alıcılar, devletler ve cellatlar. İnsanlar, devletleri için can alıyor, can veriyor = savaşıyorlar; devlete isyan edenlerin canlarını da devletleri cellatları ile alıyor, onları idam ediyor/ettiriyor. Babil kralı Nemrud da, Hz. İbrâhim’e “ben de diriltir ve öldürürüm” demişti. (2/258); bütün krallar böyle.

...

Can verme = Ölme

İdeal can verme = ideal ölüm, Allah için = Allah yolunda can verme/ölmedir, canı bize emânet olarak Veren’e o canı iradî olarak teslim etmedir (= şehitliktir). O canı, iradî olarak O’na teslim etmezsek O, öyle ya da böyle o canı alıyor, alacak; alınca da bakacak : verdiğim o canı kimin için kullanmış, kime vermiş = o ömrü nerede harcamış?!.

“Ben, insanları ve cinleri (sadece) Bana kulluk etsinler diye yarattım (can verdim).” (51/56)

Namazı hayata taşıyamazsak, nasıl öleceğimizi bilemeyiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM