AFORİZMALAR

Bugün şuursuzca 'Allah Allah Allah’ diye zikr çekenin durumu, bir şeyi unutunca 'neydi neydi neydi' diyenin durumundan farksızdır.

***

Ruhum ezeldendir; ta o zamanki topraktandır bedenim.

Ömürde ileriye, hayalde hem ileriye hem geriye giderim.

Dünüme, şimdime ve geleceğime değer ve anlam katan,

Tüm Peygamberlerime en derin saygı ve hürmetlerimi arz ederim.

***

Kalbinde iman varsa ateş seni yakmaz.

İmanın yoksa Rabbim ameline bakmaz.

Ben hiçbir şeye inanmıyorum diyorsan,

Şunu iyi bil ki, hiçbir şeyden bişey çıkmaz.

***

Ağaca yaklaşıp elmayı yediğimden beri.

Ben olmuşum biraz kemik üstü deri.

Cansız metinlerden derman arayarak.

Hep gidiyorum bir ileri iki geri.

(Belki iki ileri bir geri.)

***

Dedem, ‘ağlamak, kalbi temizler' derdi.

Bu söz, benim kalbimdeki telleri gerdi.

Bir ‘şarkı besteledi' de, gökte melekler,

Onu ağlayan kalplere gıda olarak verdi.

***

İnsan, para kazanmak için yaşar. Yaşarken hayatının dengesi şaşar. Tekrar dengesini kurmak için Harcadığı para kendi boyunu aşar.

***

Materyalizm her şeyi maddeye indirger.

İdealizm onlara çeker ilahi bir sünger.

Ayrıntılı ve evrensel düşünmediğimiz için,

Bizden asla çıkmaz bir Martin Heidegger.

***

Yüreğimize bakınca acıyı, merhameti, nefreti, adâleti, cesareti vb. göremiyorsak; oraya buraya bakmanın, bayraklar, ağıtlar yakmanın ne anlamı ve faydası var?

***

Çürük meyve, ağacı çürütmez ve ağaçta uzun süre kalmaz/düşer ama ağaç çürümüşse, artık meyve vermez. Toplumumuz mu çürük, içimizde mi çürükler var? Bilemedim. Ağzımda bir çürük tadı var.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET