ÇAP

Bu kelime-kavram geometriden alınmadır ve iki anlamda kullanılır : İlki, dairenin ya da çemberin çeperinin merkeze uzunluğunu, ikincisi, kişinin bilgi, yetenek ve kabiliyet düzeyini, kalibresini ifâde eder. Ben, birinci anlamı temel alıyor, oradan ikinci anlama sıçramaya çalışıyorum.

Nasıl?
Hayalen bir kâğıda çapı küçükten büyüğe doğru, yan yana çemberler çiziyorum (kâğıdımı da gittikçe büyütüyorum) ve bu işlemi “sınırlı sonsuza” kadar sürdürüyorum. Görüyorum ki çap büyüdükçe çemberin çevresindeki “ovallik dikleşiyor.” (başlangıçtaki şekil ○,  sonra böyle ), ... en sonunda da böyle |, bir şekli alıyor.)
Bu durum bize ne diyor?
Bilgi, beceri, yetenek ve salih amel açısından “büyürsek”!, “dosdoğru” olur, âdetâ bir “elif’e” döneriz, demiyor (mu?).

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET