SON YAZI: GECE-GÜNDÜZ = GÜN.

Gün. Gündüz değil. Gün, gece ve gündüzün toplamıdır. Geceyi ve gündüzü biliyorsunuz ama ben, hem geceyi hem de gündüzü biraz daha farklı (=geniş) bir anlamda kullanacağım.

Gece : Karanlık. Zulumât. 

Gündüz : Aydınlık. Nûr.

Gece : Gayb. Gündüz : Şehâdet.

Gece : Metafizik.  Gündüz : Fizik.

Gece : Akıl. Gündüz : Duygu.

Gece : Dünya. Gündüz : Âhiret ya da tersi.

Gece : Ölüm. Gündüz : Hayat ya da tersi.

Gece : Uyku. Gündüz : Uyanıklık.

...

Gün : Bütün bunların hepsi.

...

Gündüzü de gece gibi olanlar var.

Gecesini gündüze çevirenler de var.

“Ey kendini örten! (Örtüsüne bürünen.)!. Qum-il leyle illâ qalîlâ!.” (77/Müzzemmil, 2.)

"Kalk!. Uyuma!. Az uyu!. Gecenin azında uyu!. Uyanık kal!."

(Hiç olmazsa) Gecenin birazında kalk!. Hep uyuma!. 

Gündüz uyuyanlara inat, gece az uyu!.

“nısfehû ev inqus minhu qalîlâ.”

(Hiç olmazsa) “Gecenin yarısı kadar, yahut ondan biraz az.”

“ev zid aleyhi; ve rettil-il Kur'ân’e tertîlâ.”

“Gecenin yarısına biraz ilâve et! ve Kur'ân’ı tertîl üzre tertîl et!.” de gecen (gecelerin) gündüze dönsün; bu ikilem (tüm çelişkilerin) bitsin!.

Felsefî (fizik-metafizik, idea-madde, cevher-âraz vb.) tartışmalara (Platon-Aristo, Hegel-Kant çekişmelerine, Zâhir-Bâtın ayrımlarına) girmek istemiyorum.

Siz anladınız; ârife târif gerekmez.

İyi geceler. Günaydın!. mı demeliydim?

Bilemedim.

(Bu blogda 288 yazı yayınladım. Okunur ve biraz sindirilirse bence yeterli.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET