OKULLAR

İslâm dünyası, M:8-9., H:2-3. y.y.’dan itibaren Bağdat’ta Bağdat Okulunu (Beyt-ül Hikme’yi), Basra yakınlarındaki Kûfe’de Kûfe Dil Okulunu (Basra Okulunu), Kâhire’de Kâhire Okulunu (Dar-ul Hikme’yi), Endülüs’te Kurtuba Okulunu (Medresesini), daha sonra yine Bağdat, Mâverâünnehir, Horasan gibi büyük şehirlerde Nizamiye Okullarını (Medreselerini) kurmuş; ortaçağ boyunca yıldızı parlamıştı. 14-15. y.y.’dan beri çocuklarını batının kurduğu okullarda (Robert Kolej, Saint Joseph, Saint Benoit, Nöntre Dame Sion, Alman Lisesi, Galatasaray, Boğaziçi, vb.) okutuyor; buradaki okullar yetmezse çocuğunu yurtdışına gönderiyor!.

İslâm dünyasını idâre edenlerin çoğu yurtdışı eğitimli.

Yerli okullarımızdaki müfredâtımız da batılı.

Son yıllarda Ankara ve İstanbul’da sivil (yerli ve millî ) birkaç okul kuruldu : Ankara Okulu (Yayınları). Litera (Yayıncılık) da bir okul gibi çalışıyor, Kalıcı Değerler ve Maarif Vakfını kutluyorum. Türkiye Yazma Eserler Kurumu’na ve Başkanı Muhittin MACİT Hoca’ya ayrıca teşekkür ediyorum.

İslâm klasiklerini yayınlıyorlar.

İslâm dünyasını çok iyi bilmiyorum!, o dünyada da elbet yıldızlar vardır ama benim görebildiğim gökyüzünde (benim göğümde) parlayan tek-tük yıldız onlar.

Belki bir gün, eskiden olduğu gibi tüm gökyüzü tekrar bizim yıldızlarımızla dolar ve hep bizim yıldızımız parlar.

İnşallah. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET