VAR-YOK

Başlığı, “mış gibi yapmak” koymak istedim ama bu başlığın meramımı tam ifâde edemeyeceğini anladım.

‘...mış gibi yapmak’, biliyor-muş gibi, yapıyor-muş gibi vb. yapmaktır; bu, yapanın (bilenin) kendisine döner; oysa “var-yok” ya da “varmış gibi, yokmuş gibi”, bireyin (kişinin) kendisi kadar muhatabını da ilgilendirir.

Bu başlığı neden attım?

İyi-kötü bir gözlemci olarak ben/kendim dahil, Müslümanların uzun süre hâlini gözlemledim. Müslümanlar, âhiret (hesap) var, diyor ama âhiret (hesap) yokmuş gibi yaşıyor/davranıyorlar. 

Söylemesi çook zor (hem de tehlikeli!) ama söylemek zorundayım. Müslümanlar, Allah var, diyor ama “yokmuş gibi”! davranıyor/yaşıyorlar!.

Öyle olmasa, Müslümanların hâli böyle mi olur? Biraz daha Müslümanca, ahlâka uygun davranmaz/yaşamazlar mı?

Gerçekten Müslüman mıyız, yoksa Müslümanmış gibi mi yaşıyoruz?!.

Gerçekten inanıyor muyuz , yoksa inanıyormuş gibi mi yaşıyoruz?!.

Öbür soruyu sormayacağım. Soramam!.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET