CEDEL

Cedel, tartışma demek; tartışma/cedel, bir meslek olmuş durumda; bu mesleğe mensup olanların adı da tartışmacı (sözcü = kurum sözcüsü).
Herkes bişeyler söylüyor, yazıyor; o sözü, o yazıyı olumsuzlayan/çürüten başka sözler söyleniyor, başka yazılar yazılıyor; bu şekilde günde binlerce, milyonlarca yazı yayınlanıyor, söz söyleniyor...
Siyasî tartışmalar, akademik yazışmalar ve medyatik atışmalar da böyle yapılıyor...
Okullardaki öğretmenler, üniversitelerdeki ve camilerdeki hocalar, vaazlar, uzmanlar vb. birbirleriyle anlaşamadığı, kendileri bile öğrettiklerinin doğru olup-olmadığını bilmediği hâlde, öğretmeye, yazmaya, konuşmaya, tartışmaya devam ediyorlar... çünkü mecburlar, bu işten maaş alıyor, çıkar sağlıyorlar.
Son günlerde biz, daha çok “din adamlarının = ilâhiyatçıların” kendi aralarındaki tartışmasına şahit oluyoruz ama, aynı ideolojiyi benimseyenler, aynı partiye gönül verenler de anlaşamıyor, tartışıyor... 
“Herkes bilmiyor, bi sen mi biliyorsun (yazıyorsun)?’ diye aklınızdan bir soru geçebilir. 
Haklısınız. Fark şurada :
Bu yazarlara, bu sözcülere, bu öğretmenlere (üniversite ve camii hocalarına), bu gazetecilere vs. bir ay maaş vermeyin bakalım ne olacak?!... ben size söyleyeyim : bütün tartışmalar bitecek/sona erecek; bu işler bunların mesleği.
Yukardaki soruyu hâlâ bana sormayı düşünüyorsanız, ben, kaç yıldır yazıyorum ve beş kuruş para almıyorum; üstelik kimsenin (bir partinin, grubun veya cemaatin) adına da konuşmuyorum; yazdıklarımın doğruluğuna inandığım için yazıyorum. Bazı insanlar zaman zaman beni de kızdırıyor, bu yüzden de bazen “îmalı yazılar” yazıyorum ama buna rağmen yazmayı bırakmıyorum. Ben cedel (tartışma) peşinde değilim, buna rağmen beni de samimî ve iknâ edici bulmuyorsanız, beni de okumayın ve “barika-i hakikat, müsademe-i efkârdan doğar = hakikatin ışığı, fikirlerin çarpışmasından doğar.” diyen demokrasi mitine/dogmasına da aslâ inanmayın.
Cedeli meslek hâline getiren şeytandır; Mü’min, cedelin değil hakikatin peşinden koşmalıdır; her ne kadar bazıları, beni de cedel ortamına çekmeye çalışsa da, cedel bana göre değil, inşallah düşmeyeceğim o tuzağa.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET