YARATMA

Fatara (Fıtrat). Haleqa (Hilkat). Ceale (Ca’l). Bedee (İbdà). İnşâė (Neş’et)... hepsinin anlamı yaratma.
Fatara (Fıtrat) : Yarma. Yararak yaratma.
Haleqa (Hilkat) : Yaratma.
Ceale (Ca’l) : Yaratılan şeylerden yaratma. 
Bedee (İbdà) : Örneksiz = modelsiz yaratma.
İnşâė (Neş’et) : Daha çok bi canlıyı yaratma, ona hayat = canlılık verme.
(Parantej içi kullanımlar, isim hâlleri. Hilkat : Yaratış. Yaratılış. Neşet : Hayat. Canlılık gibi.)
Hangisi hangisinden önce bilemiyoruz!. Belki de bilemeyeceğiz. Kitâb’ta hepsine dair izler sürdüm, kafam karıştı; bilen biri varsa ve yardımcı olursa sevinirim. Bu kafa karışıklığını şuna yordum = şöyle yorumladım : Ey haddini bilmez adam!, sen kimsin de yaratılışı öğrenmeye çalışıyorsun, ilâhlığa mı gözünü diktin?!.
Bu yüzden vazgeçtim ama aklım hâlâ orada takılı kaldı. Bu akıl beni ya yoldan çıkaracak, ya da temelli yola getirecek; yoldan çıkarma, yolda olmayı gerektireceği için, yola getirecek diye umuyorum!.
Dikkat!, aklın yemi = arpası fazla gelir ve yularından tutan Bir’i (= Vahiy) de olmazsa, kontrolden çıkar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET