ULAŞILABİLİRLİK

Ulaşılabilirlik : Availability, accessibility. Likâ.

İnsanî dünyada, insanlar arası ilişkiler hiyerarşiktir. Hiyerarşi, piramidaldir; piramidin en tepesindeki insana, piramidin altındaki insanların her zaman ve bir ânda ulaşmaları mümkün değildir. Bu tür insanlar, genelde farklı zamanlarda da piramidin altındaki insanların (hepsinin) kendilerine ulaşmasını istemezler. Bazı insanlar için, piramidin en üstündeki insanlar (hatta ortasındakiler bile) ulaşılamazdır; onlara illâ da ulaşmak istenirse araya adam (= aracı = şefaatçi) koymak zorunlu hâle gelir.

Allah’a ulaşmak böyle değildir; çünkü Allah, insanlarla piramidal = hiyerarşik bir ilişki kurmaz. O, insanlara şah damarlarından daha yakındır. = “yehûlü beyne-l mer’i ve kalbih...” (8/24.)

Öyleyse, niye herkes (= biz) O’na ulaşamıyor/uz?!.

O’nun kapısını çalmayı bilmiyor/uz. 

O’na iyi niyetle yaklaşmıyor/uz. 

O, Bana, Benim dediklerimi (= emir ve yasaklarımı) yaparak gelin = yaklaşın, diyor; biz, yapmadan yaklaşmak istiyoruz.

O’nun emir ve yasaklarını yapmadan O’na yaklaşmak için araya “torpil”! (= aracı = şefaatçi) koymaya kalkıyoruz!...

Sonra da O’na ulaşamıyoruz, diye yakınıyoruz.

O, kiminle beraber olduğunu Kitâb’ında söylüyor; biz, inadına onlardan olmaya çalışmıyoruz, sonra da şikâyet ediyoruz. 

Biz O’na bir adım yaklaşırsak O, bize on adım yaklaşır. 

Hadi, O’na yaklaşmak için samimî bir adım atalım ve o adım bizi O’na doğru koştursun ve (kalp?!) “kaslarımızı”! açsın, inşallah!.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM