İSÂ (a.s.)

Özelde İsrailoğullarına, genelde tüm insanlığa gönderilmiş kurtarıcı = Mesih İsâ. 

Hanne’den, Hz. Meryem’in annesinden başlamadan İsâ anlaşılamaz.

Hanne, bir erkek çocuğu olacağını düşünerek onu ma’bede adar ama kız doğurunca; “Ya Rabbi, ben bir kız doğurdum, adını Meryem koydum, Sen kabul buyur!.” der (3/Âl-i İmrân, 36.) Meryem’in bakımını ma’bedde Hz. Zekeriyya üstlenir; her yanına gidişinde rızkını yanında hazır bulur.

İsâ, Hz. Meryem’den babasız olarak dünyaya gelir. Hz. Meryem’in yaşadıkları, 19. Meryem Sûresinde anlatılır.

İsâ doğduğunda Kudüs ve civarına Yahudiler hâkimdir. İsâ, Beytlehem’de bir hurma ağacının altında dünyaya gelir. Ahali O’na, “Ey Meryem Sen gerçekten iğrenç bişey yaptın, Ey Harun’un kız kardeşi! Senin baban kötü bir insan değildi, annen de iffetsiz değildi.” (19/Meryem, 27-28.) diyerek tepkilerini ifâde ederler. Kucağındaki çocuk (İsâ) :

“Beşikteki çocuk : Kuşkusuz ki Ben Allah’ın kuluyum. O, Bana Kitâb verdi ve Beni Nebi yaptı.” dedi.

“Ve Beni bulunduğum her yerde mübarek kıldı. Ve yaşadığım sürece Bana salâtı ve zekâtı tavsiye etti.”

“Ve anneme karşı Birr (ve berran bivâlidetî, iyilik eden, saygılı, hürmetli biri) yaptı. Ve Beni bir zorba, bir isyankâr yapmadı.”

“Doğurulduğum gün, öleceğim gün ve canlı olarak diriltileceğim gün, selâm Benim üzerimedir.” (19/Meryem, 30-33.)

Yahudiler çook eziyet ederler İsâ’ya. Onlar, O’nu çarmıha gerdiklerini (idam ettiklerini) düşünseler de Rabbi O’nu genç yaşta (31 yaşında) katına yükseltir. (3/Âl-i İmran, 55.)

O’nun ölümünden sonra takipçileri (Nasraniler/Hristiyanlar) O’nu tanrılaştırmışlardır; 325 İznik; 431 Efes, 451 Kadıköy konsüllerinde O’nu yarı insan yarı tanrı olarak da tescillemişlerdir.

O, Yahudilerin bozduğu Tevrat’ı ve Tanrı inancını yeniden düzeltmek için gelmişti; gaddar Yahudilere merhameti tavsiye etmişti.

O’ndan sonra insanlar, Tanrı sayısını üçe çıkardılar; teslisi icat ettiler. Tanrı adına ne mel’anetler yaptılar. Din adına kurulan engizisyonlar, diri diri insan yakmalar, arenalarda vahşî hayvanlara insanları atmalar...

İsâ, kendinden sonra Muhammed/Ahmed adında bir Peygamberin geleceğini müjdelemiştir; O’nun taraftarları (Müslümanlar! ve Hristiyanlar) ise, İsâ’nın kıyamete yakın (son 1000 yılda) tekrar geleceğini söylemektedirler; O'nun kötülerle savaşarak (“armegedon”), dünyayı kurtaracağına inanmaktadırlar. (Mesih beklentisi.)

Evangalistlerin = Hristiyan siyonistlerin = Yahudi Hristiyanların da beklentisi tam da böyle bişeydir; onların bugün tüm dünyada yaptıkları, ya bu savaşa hazırlıktır ya da bizzat bu savaşı başlatmaktır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET