NAMAZ

Namaz

“Her şeyi sorguluyorsun, namazı da sorgula da, namazı niçin kıldığımızı bi söyle!.” diyen (sorusu böyle bir üslûbu çağrıştırıyor) biri sormuş...

Baş üstüne, söyleyeyim.

Namaz, bir Müslüman için olmazsa olmaz bir ibâdettir; Müslümanın dininin direğidir. Namaz, o Müslümanı kötülüklerden uzak, iyiliklere yakın tutmak için kılınır. Namazda zımnen Rabbe bu şekilde/böyle söz verilir ve ölene kadar da namaz terk edilmez; çünkü kişi ölene kadar kötülükten (şeytanî duygulardan ve işlerden) emîn/güvende olamaz; Rabbin yardımı/inâyeti müstesna. Rabb, “namazla ve sabırla Ben’den yardım isteyin.” der.

Kimse, ‘ben bu dünyada şeytanımı (kötü/lük duygularımı) yendim, hele de öldürdüm.’ diyemez; burada olduğumuz sürece bu mümkün değildir; Peygamberler bile namazı terk etmemişlerdir. Burada kişinin her yaptığı iş, iyi olmaz, olmayabilir; namazla onu af dileyerek düzeltebilir... burada kimse, ‘ben erdim, benim her işim iyi, benim artık namaza ihtiyacım kalmadı.’ diyemez!.

Ötede, burada insana potansiyel olarak verilen ve insanın kendi aklı ve iradesi ile harekete geçirilen iyilik ve kötülük yapma gücü ayrılacağı için, cennettekiler heeep iyilikle; cehennemdekiler de heeep kötülükle meşgul olacaklar; Allah-u A'lem orada namaza ihtiyaç kalmayacak.

Oldu mu, senin de aklın yattı mı?

(Soru sahibi dışındakilerden özür diliyorum. Böyle bir soru akla gelebilir diye bu soru ve cevabını genel Blogda yayınlıyorum.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET