NEŞE

Neş’e. Neşve. Fékihe. Seâde/t. Mutluluk. Sevinç.

‘Yeniden doğmuş gibi oldum.’ (= neş’et) sözünde de, neşe vardır. ‘Bugün çok neşelisin.’ (sevinçlisin), hayrola!.

Bugün ben de neşeliyim. Çünkü, yeni bir kelime keşfettim, sizinle paylaşmak istiyorum; o kelime fékihe. Yasin 5. sayfa, 55 ve 57. âyetlerde; Kur'ân'ın tamamında 19 yerde geçiyor. 55. âyetteki anlamı, eğlenme, neşelenme; 57. âyetteki anlamı, meyve. Duhan, 27; Tur, 18; Mutaffifîn, 31’deki anlamı da eğlenme, neşelenme, zevk-ü sefâ sürme. Diğer yerdeki anlamı, her türlü/çeşit meyve.

Birine meyve ikram ediliyorsa, o adam, ağırlanan bir adamdır.

Âyetlerden ne anladığımı sizlerle paylaşıyorum.

Cennet ashabı “o gün” eğlenceli (neşeli) bir meşguliyet içindedir. Kendilerine keyif (neşe) veren işlerle meşguller. Yaptıkları her iş onları hoşnut (memnun, mutlu) eder, hiiç sıkılmazlar. Her yaptıkları iş, onlara neşe, huzur ve mutluluk verir. Yaptıkları her işten zevk alırlar... bunlara benzer, başka cümleler yazabiliriz, önemli olan, bu cümlelerdeki duyguyu hissetmek = empati veya kıyas yaparak bura ile orayı karşılaştırmak ve yapılması gereken doğru tercihi yapmak.

Onlara orada istedikleri her yemiş/meyve (fékihe) sunulacak. Ne isterlerse, verilecek.

Rablerinden Selâm da var. Bu neşe, onlara Rablerinin Selâm Sözü ile verilen bir neşedir. Onlarda bu neşenin (= mutluluğun, huzurun, keyfin, rahatlığın) oluşması, Rablerinin Selâmı sayesindedir.

Oradaki herkesin meşguliyeti zevkine, zevki de meşguliyetine uygundur. Kimi meyve yemekten zevk alır, kimi eğlenmekten, kimi de hoş sohbetten... tefekkehe, hem eğlenmek, hem muhabbet etmek, muhabbet ederken eğlenmek.

“Ey mücrimler (= suçlu-günahkârlar)!, sizler şöyle bi ayrılın (bakalım)!...” (Yasin, 59. âyet.)

Size neşe, eğlence yasak!. Siz Beni dinlemediniz, şeytanı dinlediniz; Bana değil, şeytana ibâdet/kulluk ettiniz...

İşte size vadedilen cehennem!... (= hézihî cehennem...) 63. âyet.

Siz, burada küfrünüzle birazcık neşelenin, eğlenin (bakalım)!. = qul temetta’ biküfrike galilâ!... (39/8)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM