ÇAMUR

Bugün 20 Eylül 2024 Cuma. Biri bana, Cuma “kutlaması” için Yunus’un şu dizelerini gönderdi; altına da Cumanız mübarek olsun’u ekledi.

“Bir avuç toprak, biraz suyum ben.

Neyimle övüneyim, işte buyum ben.”

Bu dizeler, benim aklıma çamuru getirdi. İnsan, bir çamur. Onu çamurluktan kurtaran, ona üflenen ruh. O ruhta, akıl ve irade var; insan, bunları kullanarak insan olur. İnsan daha çamurken, Allah meleklerine bu çamura secde edin dememiş; ona ruhumdan üflediğimde secde edin, demiştir.

Çamura secde edilmez, saygı duyulmaz.

Bir başka halk ozanımız Veysel de toprağa âşıktı, “Benim sadık yârim kara topraktır.”, diyordu. Toprağa saplı/bağlı kaldığımız sürece, toprak bizim bedenimizi besler/doyurur; ruhumuzu aç bırakır.

Ruhu aç/boş olanın elinde-avucunda da sadece çamur olur ve ona-buna çamur atar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM