KAZANMAK

Para kazanmak. Dost kazanmak. Rıza kazanmak...

Kazanılan şeyler, ne için (= niçin) kazanılır?!.

Kazandığımız şeyleri sadece bir amaç için veya o amaca ulaşmak için kullanamıyorsak, hayatımızda bir çooook amacımız olur; neyi, neden kazandığımızı bilemeyiz.

Bu, çalışma veya bişey elde etme (= yapma) için de geçerlidir.

...

Süper silahlar yapabiliriz, yapanları övebiliriz ama yaptığımız bu silahları nerede, niçin ve kime karşı kullanacağımızı bilemezsek! bu, para kazanmak (= biriktirmek) için para kazanmaya döner ya da kazandığımız parayı birilerini zengin etmeye veya keyfimizi/zevkimizi (kişisel arzularımızı) tatmin etmeye yarar. Para kazanıyoruz ama birileri bize, kazandığın parayı şuraya (= benim ürettiğim malları tüketmeye) harca diyor, biz de oraya (oralara) harcıyorsak; süper silahlar yapıyor ama yaptığımız bu silahları (da) “istediğimiz şekilde” (= zulmü önlemek için) kullanamıyorsak, bu (da), zenginin parası ile övünmesi gibi bişey olmaz mı?!. Elinde süper silahları olan birileri, 270 gündür süren Gazze zulmüne bir kuruş vermemiş ama parası ile övünen zenginler gibi değil midirler?!. 

Yoksa, ben mi muhakeme yeteneğimi kaybettim?!.

Sistem, bizi ve çocuklarımızı kendi çıkarları için çalıştırıyor = kullanıyor; bizler, bu durumun farkında olmadığımız gibi bununla da övünüyoruz!.

Günümüzde at izi, it izine karıştı.

Kul, her yaptığını, her kazandığını sadece Allah için yapınca (= yapmaya ve kazanmaya niyet edince) Elhamdülillah der; ona onu Allah (= Allah’ın rızası) yaptırmıştır.

Ortada böyle bir durum var da, ben mi göremiyor, bilemiyorum?!.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM