KORKU

Olabilecek tehlikeli bir durum karşısında duyulan his, endişe, kaygı. Tehlike, bizim tarafımızdan kontrol edilemeyen ve bize zarar vereceği bilinen şey.

Bir soru. İnsanın en çok koruduğu ve kaybetmekten korktuğu şey nedir?

Hayat, değil mi?

Hayatı kaybetme ve onu tehlikeye atma korkusu, kişinin yaşadığı en büyük korkudur. 

1) Burada yaşanan hayat, er-geç kaybedilecekse,

2) Kaybedilen bu hayat sonrasında yeni bir hayat da yaşanacaksa,

3) Bu hayatı erken ya da geç “kaybetme” arasında bir fark var mıdır? İntihar etmeyi kastetmiyorum. Bir “değer” için ölümü (ölmeyi) göze almayı kastediyorum.

En yüce (en büyük) Değer, ölümü öldüren, her şeye hayat veren Değer’dir. 

Öyleyse, 

4) Müslüman (Allah’a gerçekten teslim olmuş) birinin ölümden korkmasına gerek var mıdır. Ölümden korkması gereken biri varsa, o da İslâm’ı benimsemeyen olmalıdır; onun hayatı hep “tehlikede” olacak, o, hayatını kaybetmekten değil “ölememekten” korkacak, ölse kurtulacak!.

Sen misin dünyada Ben’im için ölümden korkan, hayatı Ben’den kıymetli olan!; işte Ben sana öl(e)memekten korkuyu tattırıyorum!. Ölümü sana, sana ölümü hasret bırakıyorum!... sana ölmek de yok yaşamak da.

Böyle bir korku ile, böyle bir tehlike içinde yaşamak nasıl?!. İşte buna cehennem deniyor ve cehennem tehlikeli görülüyor ve ondan korkuluyor.

Allah’tan korkmayan her şeyden korkar. Allah’tan korkana Mü’min (korkudan emîn) deniyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET