MAKYAJ
Kozmetik sektörü her geçen gün büyüyor.
Neden?
İnsanlar, doğal hâllerini beğenmiyor ve doğal hâlleri ile görünmek istemiyor.
Önce, görünen yerlerine (yüzlerine); sonra, özel kişilerin görmesini istediği yerlerine makyaj yapıyorlar.
Makyaj işi, ticarete de siyasete de sıçradı, popüler olmaya ve ‘iyi iş’! yapmaya başladı. Bunu medya körükledi. Medyadaki reklâmların biçoğunun kozmetik sektörüne ait olması, sadece bir ‘al gülüm ver gülüm’ (ticaret) meselesi değil, işin içinde bir sahtekârlık (= ikiyüzlülük, münafıklık) da var. Buna bilimsel bir kılıf da uyduruluyor, imaj ya da prestij; biraz daha bir ağır tabirle! itibar yönetimi = reputation management deniyor!.
Seçimler çook yaklaştı. Seçilecekleri (seçeceklerimizi), çook yakından, makyajsız hâlleri ile tanımalıyız.
At izi it izine karıştı.
Asırlık düşmanlar, aynı ittifaka ve sandığa (“yatağa”!) girdi. Biz onları hiç uzlaşmaz, birleşmez sandık ama onlar seçilmek, en yüksek oyu almak için bir araya geldi; sağ sola, sol sağa karıştı, bir sandıkta buluştu.
Sandıklar açılınca, makyajlar dökülecek; derdin, ‘hizmet’ olmadığı görülecek!.
Oyumuzu kullanmadan en azından son 100 yılı içine alan bir yakın (siyasî) tarih okuması yapalım; makyajlara (imajlara, reklâmlara, propagandalara, görüntülere) kanmayalım.
Biz neresindeyiz bu makyaşlı halin etekteki taşlar dökülecek 15 mayıs
YanıtlaSil