TEREDDÜT

Tereddüd : Karar verememe, öyle mi böyle mi diye şüphe etme. İrtidad, verilmiş bir karardan (dinden) dönme.

Tereddüdü doğru (ve kesin) bilgi giderir. Kesin bilgi = bilginin kesini olmaz, imanın olur, imanın kesinine de yakîn denir.

Doğruda şüphe (tereddüd), iyiliği engeller. 

Bi zamanlar biri bana, falanca kurum ‘şöyle-şöyle’ demişti (bu, kişilere de teşmil edilebilir), oysa ben o zaman o kurum eliyle iyi niyetle elimdem geldiği kadarıyla iyilik yapıyordum. O kişinin beni tereddüdde = şüphede bırakması benim yaptığım iyiliği belli bir süre engelledi; sonra ben, bendeki o şüpheyi bilgi ile izale ettim (yok ettim) ve iyilik yapmaya devam ettim.

Şimdi,

Bu adam, doğru bilgiye sahip olmadığı için, beni iyilik yapmaktan engellemiş, alıkoymuş olmuyor mu?!.

Bu da bi tür “yemneûn-el mâûn” değil mi?

Din İşleri Yüksek Kurulu, Yüksek Fetvâ Makamı gibi makamlar bu tür sorularla meşgul olmuyor, biliyorum; müftülere soruyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET