PROVOKASYON

Açık kışkırtmaya, tahrike ve ajitasyona provokasyon; gizli kışkırtmaya, tahrike ve ajitasyona, vesvese diyoruz. 

Eylemlerimiz, dışsal mı, içsel mi, yoksa her ikisi de mi?!.

Acıkma olmazsa, yemek yeme; susama olmazsa, su içme olmaz; bunlar içsel. 

Müstehcen birini görünce, cinsel arzularımızın (= dürtülerimizin) uyanması dışsal. Pekiî, rüyada görülen ihtilâm?!.

Ya nezğ?!. (Nezğ, kötü, kötücül dürtü. Nezğ, hem içsel hem dışsal.)

“fe immâ yenzeğanneke mine-ş şeytâni nezğun, festeız billah...” (7/200. 41/36) Yusuf (a.s.), “şeytan, Benimle kardeşlerimin arasını bozdu (= aramıza nezğ attı)”, der. (12/100) “Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler; yoksa, şeytan aralarına nezğ atar (= aralarını bozar). Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır.” (17/53)

İnsan, nezği fark ettiğinde, hemen Eûzü-Besleme çekmeli (= festeız billah), Allah’a sığınmalı!. Allah’ı çok nadir (= başlarına sıkıntı geldiğinde) hatırlayanlar (= zikredenler), her nezği fark edemezler.  Nezğ, kişinin içinden de dışından da gelebilir. = Kendimiz de, başkaları da kötü olabilir/iz.

Kötülüğü (= kötüyü) fark etmek, iyiliği (= iyiyi) bilmekle/tanımakla (ve yapmakla) olur. İyiliği (= iyiyi) bilmeyenler (= kötülüğü huy edinenler), kışkırtır, provokasyon ve manipülasyon yapar, sürekli insanları ajite eder, onlara vesvese verirler.

Kötü düzeni normal görenler için iyi; iyi düzeni normal görenler için kötü, provokasyon olarak değerlendirilir. = Şeytana göre kötü, iyidir.

Pekiî, iyinin iyi; kötünün kötü olduğuna kim karar verecek?!.

Allah ve Rasûlü. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

HADİS & SÜNNET

RECM