BEN KİMİM?!.

Herkes bu soruyu kendine sorabilir. Bende, değişen ve değişmeyen şeyler var. Değişen şeyler, hem bendeki (değişmeyen) şeyleri değiştirmiyor hem de ben, değişen şeylerin toplamıyım. Hepimiz öyleyiz. 

60 yaşındaki ben, çocukluğumdaki benle, hem aynı ben, hem de farklı ben.

Beni değiştiren ben, yaşadıklarım = üzerimden zamanın geçmesi.

Beni değiştirmeyen ben, benim “zaman üstü”! olmam.

Zaman üstü olmam, zaman (ve mekân) üstü Olan’ın bendeki nefesi.

Zamana ve mekâna tâbî olan, değişir; zamana ve mekâna tâbî olmayan, değişmez. Tanrı, zamana ve mekâna tâbî değildir.

Zamana ve mekâna tâbî olmayan “değerlere”, kalıcı (ahlâkî = dînî) değerler denir. Bu değerler, her zaman muhafaza edilmelidir. Bu değerler, ilk insanda da son insanda da aynıdır. Adâlet, merhamet, şefkat, değerli olana hürmet, ehliyet-liyâkat, hakkaniyet gibi... Bu değerleri, insan ve insanlar (toplum ve devletler) belirleyemez, onlar bunları kendilerine yontarlar; bunları, EN DEĞERLİ OLAN ve hiçbir şeye muhtaç Olmayan belirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET