ŞERH

Bu şerh, kelimenin tam anlamıyla gerçekten bir şerh. Bu şerhi bir dostuma borçluyum, ondan Rabbim razı olsun, sayılarını çoğaltsın.

Dostum, son yazımda geçen “Tanrı, kâinata sığmaz ama kulunun kalbine sığar.”daki sığma kavramı yerine başka kavramlar kullanmak, bulmak lâzım, dedi. Kelimenin orijinaline baktım, vesia, vü’sat. İki satır yazıştık, kelime aradık; ben, istivâ, istilâ, işgal gibi kavramları teklif ettim. O : “Kalp söz konusu ise bir genişleme var/olmalı.” dedi; sonunda da “Allah, kulunun kalbine Beyt’ini inşâ ediyor.”, dedi/deyiverdi. Afalladım!. Şaşkınlıkla, pekiî, O, O Beyte sığıyor mu?, dedim. “Sonsuzdan yüzde 99.9999999'unu çıkarsanız içinden yine bişey eksilmez.” dedi. Teşekkür ettim. Son mesajı, “Allah, her kulun kendi Rabbidir.” (!) oldu.

Fazla söze = izahata gerek var mı?!.

Bence yok.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET