ZAMAN ve BİZ

Dün, sabah saat 7:00’de kalktım; 9:00’da kahvaltı yaptım; öğlen 13:00’te acıktım. Bugün de aynı saatte kalktım ve aynı saatte kahvaltımı yaptım; öğlen oldu, acıktığımı hissettim, baktım saatim 11:30’u gösteriyor (saatim durmuş) ama midem durmamış!.

Zamanı dışsal bişeyle (saatle) ölçersek, yanılırız; onu “hissetmeliyiz!.” 

Güneş dursa, ay dursa, dünya dursa (dönmeseler), zaman diye bişey olur mu? Zaman, içerinin ve dışarının hareketidir. Ölüm, içerdeki = bizdeki, içimizdeki zamanın durması ama dışardaki zamanın sürmesidir; kıyamet ise, tüm zamanın sona ermesidir.

“Ol! = Kün!” emri starttır. İkinci “Ol! = Kün!” emri stop!. Bu, birinci Sûrâ karşılık gelir. İkinci Sûr, yeni bir starttır...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET