MÜSLÜMAN OLMAK

Herkes bişey (çocuk, ana-baba, âmir-memur vs.) olur, bu oluşların çoğu kişinin elinde-iradesine değildir; çoğumuzun Müslüman oluşu da böyledir. Şahsen ben “iki kez”! Müslüman oldum. 1) Atam-dedem Müslüman olduğu için (ben de) Müslüman oldum; bu, benim Müslümanlığı miras almam, Müslüman olmak için hiçbir çaba sarf etmemem anlamına geliyordu. 2) İkinci kez Müslüman oluşum, kendi seçimim. İkisinde de “Lâ ilâhe illâ Allah Muhammed’ur Rasûlüllah.” dedim ama ilki dildendi (bilmedendi), ikincisi gönülden (bilerek). İlkinde dünyayı tanımıyordum, insanlar hangi Tanrı’ya inanıyor-tapıyor, kimi rehber kabul ediyor, bilmiyordum. İkincide Batı (Yunan) ve Doğu (Çin-Hind) Tanrılarını tanıdım; Hipokrat’tan Sokrat’a, Platon’dan Aristo’ya; Buddha’dan Konfüçyüs’a, Lao Tzu’dan Zerdüşt’e kadar insanlığa rehberlik eden insanların hayatlarını okudum... bunlar benim Tanrı(ları)m ve rehberlerim olamaz, benim Tanrı’m : Allah = Lâ ilâhe illâ Allah; Rehberim de Muhammed (a.s.)’dır = “Muhammed’ur Rasûlüllah’tır.” dedim. Bunu bilmek ve söylemekle Allah dışındaki tüm Tanrıları, Muhammed dışındaki tüm rehberleri reddettim ve Muhammed (a.s.)’ı kendime Rehber seçtim. Muhammed (a.s.)’ın getirdiği = Allah’ın gönderdiği dini = düzeni = sistemi kabul ettim ve diğer tüm dinleri = düzenleri = sistemleri reddettim.

Benim düzeyimde şehâdet bu. = Ben, Allah dışındaki ilâhların = Tanrıların Mükemmel ilâhlar olmadığına; sadece  Muhammed (a.s.)’ın Allah’ın elçisi ve sözcüsü olduğuna şahit oldum; diğer Tanrıların düzenlerini reddettim, İslâm’ı kabul ederek Müslüman oldum = Allah’a ve Elçisi Muhammed’e teslim oldum.

“Eşhedü en Lâ ilâhe illâ Allah ve eşhedu enne Muhammed’en AbduHû ve RasûlüHû.” 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET