STRATEJİ

Strateji, modern bir terim-kavram; kamu ve özel (= devlet ve şirket) yöneticileri bu kavramı çook iyi bilir. Batıda bu kavram ilk kez, savaş kazanmak için generaller tarafından kullanılmış; Carl von Clausewitz ve Napolyon Bonapart 1830’larda savaş stratejisi ile ilgili kitaplar yazmış; modern oyun teorisi de strateji kavramına dayanır. 

(Kazanmak gibi) Bir hedefi olanların stratejisi olur.

İyi bir strateji, mevcut fırsatları ve tehditleri görür (= SWOT/GZFT Analizi) ve iyi-mutlu bir gelecek (= başarı) öngörür.

Bu giriş cümlelerinden sonra “Efendimizin Davet Stratejisi” hakkında çook genel bir çerçeve çizmek istiyorum, bunu yaparken de Kıyame/t Sûresi 16-19. âyetlere dayanıyorum. Önce âyetler : "(Vahyi, Kur'ân’ı) ezberleyeyim, unutmayayım diye acele etme = acele edip-durma, Onu dilinle tekrar edip durma = dilini hareket ettirip-durma. Onu toplamak (unutturmamak) ve okumak (okutturmak, ezberletmek) Bize düşer = O Bizim işimizdir. Sen, sadece Biz okuyunca, O okuyuşa (Ona) uy!. Sonra Onu açıklamak da (anlatıp-bildirmek de) Bize düşer = Onlar Bizim işimiz.” 

Efendimizin de bir Vizyonu, bir Misyonu ve bir Hedefi vardı. Siz buna da’vâ da diyebilirsiniz. Bu da’vâ, hem Onun yüklendiği hem de Ona yüklenen bir da’vâ idi. Ona O da’vâyı yükleyen Ondan çoook Büyük, çoook Güçlü, çook Bilgili idi, ilâ âhir...

O, Bana güven = Ben de Mü’min’im = El- Mü’min'im, Ben Seni sevk ve idare ederim, edeceğim, yeter ki Sen Benim Okuyuşuma tâbi ol ve acele etme!, diyor/du.

Müslümanlar olarak bizim de (bir da'vâmız ve) bir stratejimiz varsa, bu “taktik”!, bize de yol gösterebilir; (yoksa, zaten herhangi bir mesele de yok!.)

Aceleye, endişeye, paniğe mahal yok.

Okuyuşu/Okumayı (!) ihmal etmek de yok. Samimî okumaya ve o okuyuşa güvenmeye devam. Bu okuyuş, inanıştan/güvenişten ve yaşayıştan kopuk olmamalı, hayata dokunan bir okuyuş olmalı; O’nun okuyuşu, benim hayatı okuyuşum, O’nun Oku! = İqra! dediği gibi bir okuyuş olmalı!.

...

Not : Yazıda kullandığım kavramlar -- strateji, taktik, vizyon, misyon. SWOT vb. -- işletme yönetiminin temel kavramları; bu kavramlara yabancı iseniz, temel işletme yönetimi kitaplarına bakabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET