EĞİTİM-ÖĞRETİM MESELESİ

Hasbelkader 30 yıla yakın eğitim almış, 10 yıl eğitim vermiş biri olarak, ne aldığım eğitimden ne de verdiğim eğitimden memnunum; ne aldıysam “kendim”! aldım; tüm eğitimimi kitaplara ve bir kaç hocaya borçluyum; onların (o hocaların) da öğrettiklerine değil, tavırlarına, yaklaşımlarına ve davranışlarına.

Öğrenciyi karşıya (karşımıza) alıp, bilgiyi onlara “dikte etmek”, eğitim-öğretim değildir; mevcut okul/sınıf sistemi eğitmiyor, öğretmiyor. Öğrenci, öğreticinin (hocanın) tavır, tutum ve davranışlarına, samimiyetine bakıyor. Ben öyle yaptım; sizi bilmem. 

Ana-babalarda, ailede de durum aynı. Ana-babalar, çocuklarını karşılarına alıp onlara bişey öğretmeye (söylemeye) kalktıklarında, çocuklar, ana-babalarındaki samimiyete ve tutarlılığa (yaşadıkları hayata) bakıyorlar; belki ayıp olmasın, saygısızlık olmasın diye, o ân onları dinliyorlar ama sonra yine bildiklerini ve gördüklerini okuyorlar...

Bilgiye (gerçeğe) aç çocuklar, merak ediyor, araştırıyor; mevcutla yetinmiyor.

Öğretim, öğreticinin (öğretmenin, hocanın) mevcut bilgileri öğretmesinden ziyade, çocukta merak duygusunu uyandırması; eğitim ise, eğiti(m)cinin doğru bildiğini bizzat yaparak, yaşayarak çocuğa göstermesidir.

...

Hakikat (Kur'ân) ile tanışılmadığı sürece, aslında kimse gerçeği bilmiyor, gerçek bir hayat yaşamıyor. Hâl böyle olunca da herkesin gerçeği kendine göre şekilleniyor,  herkes gerçeği kendinde yaşıyor ve gerçeği kendine uygun hâle getiriyor, uyduruyor.

Eğitim sistemini sık sık değiştirmemiz sizce neden, niye kalıcı bir eğitim-öğretim modeli oturtamıyoruz, eğitimi yap-boz tahtasına çeviriyoruz, her gelen iktidar eğitim sistemi ile niye oynuyor?!.

Aslında kimse ne yap(ıl)acağını bilmiyor. Çünkü herkes zamanında tatmin edici, içe sinen bir eğitim-öğretim alamamış, eline yetki geçenler de belki iyi niyetli bir arayışa girmiş ama Gerçek Mürebbî’yi, Terbiyeciyi, Rabbi tanı(ya)madıkları için zanna, modaya (trende) göre hareket etmiş, ediyor...

Dünkü moda, John Dewey'in Modern-Pozitivist Eğitim Modeli ile Paulo Freire'nin Bankacı Eğitim Modeli idi; yeni moda, yeni trend de İzlanda modeli; yarın onun da modası geçer, geçecek...

Fıtrata dönülmediği, Allah, Rab kabul edilmediği sürece yakında tüm eğitim-öğretim sistemleri/modelleri de “kullan-at ürünlerine” (tek kullanımlık plastik ya da kâğıt bardaklara, kola kutularına vb.) dönecek.

Demedi, demeyin!. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHÂNET

KELİME/KELÂM & KAVL/SÖZ

HADİS & SÜNNET